Leadgenerering >> Leads >> Kunder

Vi arbejder meget med leadgenerering for vores kunder og vi er helt vilde med at skabe gode landingssider og kampagner der er med til at skabe flere leads – Lad os tage en snak og se om vi kan skabe flere leads til jer.

Hvad er et lead ?

Det kan være en der gerne vil ringes op og have udført en opgave eller det kan være en tilmelding til jeres nyhedsbrev.

Og der kan være gode og der kan være dårlige leads.

Et dårligt lead, er en henvendelse der ikke ender med et salg eller på sigt bliver en kunde i din virksomhed.  Hvis man kører et større kampagne, der giver rigtig mange leads, er det en god idé at opsætte en form for leadscoring, så man hurtigt kan bedømme, hvad der skal ske med leadet og om det er et godt lead.

Et godt lead er en henvendelser der ender med et salg eller at det ender med at blive en kunde i din virksomhed.

Alt efter hvilket mål man ønsker at opnå, skal man vide hvordan man får de rigtig mennesker ind på siden – Nogle ting er hurtige og nemme at finde, mens andre kan være mere udfordrende og kræve mere arbejde med research og test af kampagner. 

Vigtigst er det at man får de rigtige besøgende ind på sitet og de gør det vi gerne vil have dem til – Har du lyst til at arbejde på at få flere Leads/henvendelser, så tag fat i os og vi kigger på jeres muligheder.

Vil du have en gratis SEO analyse ? >>

Hvad skal der så ske med de leads man får ind

Hvad man gør med et lead, kommer helt an på hvor i deres købsrejse de er, når man får leadet.

Har du fx sider der henter trafik på søgninger, hvor de er langt i deres købsrejse, er de måske allerede klar til at blive kontaktet.

Hvis du fanger dem på et tidspunkt, hvor de endnu ikke er så langt i deres købsrejse – Er de måske ikke helt klar til at blive kontaktet endnu.

Vil man gerne lave en kampagne, der genererer mange leads, går man ofte efter at fange dem tidligt i købsrejsen ( Måske før den er begyndt ), for derefter at sende dem igennem et forløb af Mails og remarketing, der skal gøre dem klar til at købe dit produkt eller din sevice.

Sådan samler du leads ind

Formular på din side

På jeres hjemmeside, skal der være en formular, hvor man kan signe op – Hertil er der et hav af muligheder for at lave popups, in content, gated content o.s.v.

Det er vigtigt at man gør det på en måde, så det er til mindst gene for dine brugere – Uden dog at ikke blive set 😉 

Det er lidt en balancegang.

Jeg bruger ofte selv Sleeknote – Som kan indstilles på mange forskellige og så er det samtidigt super nemt at arbejde med – Desuden er det ikke bestemt til en platform, det kan både bruges på wordpress, magento, dandomain o.s.v

Facebook lead ads

Er et rigtigt stærkt værktøj til at samle leads ind – Et af de vigtigste elementer i en succesfuld kampagne er at have noget værdifuldt at give og gerne noget der tiltrækker leads, som passer ind i din målgruppe.

Linkedin

Ligesom facebook leads ads, er dette også muligt på linkedin – Styrken på linkedin er at det er nemt at lave målgrupper ud fra titler og brancher – Som ofte er mere akkurat end på facebook.

Youtube

Det skal arbejdes med jeres landingssider, for at det optimale ud af jeres sider og man skal sætte sig ind i brugernes sted.

Skal vi arbejde sammen ?

Kontakt mig - og vi kigger sammen på dit projekt