Hvad er SEO og hvordan arbejder vi med det hos SEMTO?

Hos de kunder vi arbejder for, prøver vi at se det hele som en enhed og vurdere hvor de vil få mest muligt effekt ud af vores arbejde.
Det giver ikke meget mening, at gøre brug af diverse andre kanaler, hvis ikke jeres side kører optimalt på alle fronter.
Derfor starter vi typisk altid med at sørge for, at siden bliver kørt igennem hele SEO-møllen.

Vi skal sørge for at udgangspunktet er godt!

Hvorfor organisk trafik ?

Et af de steder hvor man kan få meget trafik til sin side, er fra Organiske resultater. Dvs. besøgende der kommer fra søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo – Hvor Google står for største delen af den trafik der kommer. Herunder et eksempel på fordelingen.

fordeling søgninger

Derfor er der selvfølgelig også meget fokus på at optimere et site mod Googles algoritmer, da det er med til at bestemme en sides placering.

Content

Det er vigtigt med det rigtige indhold på din side, som rammer din målgruppe.

Intern struktur

Det er vigtigt at der er tænkt på din sides interne struktur og måden det hele er forbundet.

SEO optimering er vigtigt

Dét at have en side der er godt optimeret i forhold til SEO er rigtig vigtigt, fordi det gavner på flere områder. Når en side er godt optimeret, vil siden typisk også give flere konverteringer og dermed mere trafik/flere besøgende fra andre steder som Google Adwords eller Facebook Annoncering.

Tænk langsigtet

Gode placeringer kan tage tid og det er vigtigt at man bevarer sit fokus på det gode indhold. SEMTO holder dialogen så du er orienteret om fremdriften.

Skab resultater

Resultater er vigtige, derfor er det vigtigt at opsætte mål og delmål for sin optimering. SEMTO er din sparringspartner hele vejen igennem.

SEO – hvorfor er det noget I skal beskæftige jer med ?

Flere og flere mennesker køber og finder services på nettet og der er ikke noget der tyder på at væksten vil stoppe. Derfor er det vigtigt at man som virksomhed får del i den trafik der er, netop i jeres branche eller niche.

En rigtig god start er, at have en god hjemmeside der er optimeret mod de søgeord som er vigtige for Jer.
Hvis I er en virksomhed som har mange lokale kunder eller evt dækker et mindre geografisk område, er det vigtigt at I tænker dette ind i jeres optimering – Det kaldes også lokal SEO.

Hvis man ikke har gjort så meget ud af sin online tilstedeværelse, vil man uden tvivl miste kunder! For din konkurrent er sikkert allerede i gang med at kapre kunder på nettet. Det er dog aldrig for sent at komme igang!

For at få trafik ind på siden via søgemaskiner, skal man ligge på side 1 og meget gerne også i top 3, da det er her den største del af potentielle kunder klikker. Tænk blot på dig selv når du søger på Google… Det er som oftest de hjemmesider som ligger øverst der får et besøg og måske en ny kunde.

Content

Det er vigtigt med det rigtige indhold på din side, som rammer din målgruppe.

Intern struktur

Det er vigtigt at der er tænkt på din sides interne struktur og måden det hele er forbundet.

6 vigtige til SEO

Herunder er der seks vigtige elementer som SEMTO altid har med
i vores søgeoptimering af din hjemmeside.

Mobilvenligt

Det er vigtigt at du ved, at en stor del af dine besøgende kommer fra mobile enheder. Det skal siden være bygget til, så kunderne kan overskue siden.

Linkbuilding

Gode links til din side, er med til at styrke sidens autoritet og dermed giver det jer bedre placeringer. Derfor skal vi sammen finde muligheder for at skaffe links.

Skab godt indhold

Det er vigtigt at skabe indhold på din side som henvender sig særligt til din målgruppe – Indholdet skal være unikt og af høj kvalitet.

TEknikken på sitet

Siden skal være hurtig til at loade og der skal være styr på sidens opbygning.

Opsæt mål på siden

Opsæt mål i Analytics og brug dem til at forbedre din side – Brug data til at forbedre dit site.

SEo strategi - HA´ en plan

Fastsæt en strategi og analysér på hvad den skal indholde, for at nå dine mål.

Hvornår skal man stoppe med at optimere sin side?

SEO er en løbende proces der hele tiden skal optimere din side mod bedre resultater. Selvom man ligger nr 1, skal der fortsat arbejdes med sitet for ikke at miste pladsen til konkurrenter som helt sikkert også prøver at komme op og overtage 1. pladsen.

Hvor lang tid tager det er komme til tops ?

Søgeoptimering er et område der har haft meget fokus i del år efterhånden og der er ingen tvivl om, at det er blevet mere udfordrende at komme til tops i søgeresultaterne. Der skal arbejdes på alle fronter, teknisk, indhold, styrkelse af autoritet, konvertering og brugeradfærd m.m.

Så hvis man skal i gang med et nyt site, er det godt at være realistisk i sine mål og vide at der kommer til at ligge meget arbejde i at få skabt en plads i toppen. En god idé er, at fokusere på sine long tail søgeord, som hurtigere kan give trafik til sitet.

Ofte er det også en god idé at få trafik til siden, ved at bruge andre kanaler som fx. Adwords – Det giver hurtigt noget trafik og man kan bruge den data til at optimere sin side yderligere og teste de søgeord som man arbejder med.

Tænk langsigtet …

Det er rigtig godt at tænke frem i tiden, når man arbejder med optimering af sit site. Det vil ikke være lige med det samme man kan se resultaterne – især ikke hvis det er et relativt nyt site der skal arbejdes med.

Men over tid, vil man stille og roligt begynde at få mere og mere trafik og man vil begynde at mærke afkastet af det indhold. man har arbejdet med på siden.

Når man kigger på det indhold man skal lave til sin side, er det godt at sætte sig ind i målgruppens sted – Hvad ville de søge for at finde dit produkt eller din service? Ved at forsøge at besvare det de søger og give dem det bedste svar muligt,  så er man godt på vej til at skabe en god placering.

Søgeordsanalyse

Er grundstenen i dit arbejde med at optimere din side og her er det helt okay at bruge meget tid på at finde alle de søgeord, som kan være med til at styrke din forretning. Ofte kigger man på den søgevolume der giver mest trafik, og det er også rigtig godt, men tit er det søgeord med færre søgninger der rammer det du tilbyder spot on. Hvis det er tilfældet, vil det blot tilføre endnu mere værdi.

Fx et søgeord som Maler – Det er jo super fint at ligge nr. 1 på det og det vil give en masse trafik til din side, Dog vil du nok opleve at få mange henvendelser, som du ikke rigtig kan bruge til noget for du dækker kun loaklt på Fyn og kan ikke bruge henvendelser fra Sjælland og Jylland til noget (sådan lidt forsimplet)

Du kan læse mere om Søgeordsanalyser her >>

Linkbuilding – En vigtig del

Linkbuildingen til en side, er en meget vigtig del af det at få en side til at ligge i tops på svære søgeord – det er en hel disciplin i sig selv. SEMTO tager udgangspunkt i din nuværende linkprofil og laver en analyse af de konkurrenter der ligger i top, på de søgeord vi skal arbejde med. Hvis det er et helt nyt site, med få links, kan det være en stor opgave at få opbygget samme linkprofil, som konkurrenters – men det kan absolut lade sig gøre. Du kan læse meget mere om Linkbuilding her.

Vi kunne skrive side op og side ned om hvordan SEO skal laves, men vi vil meget hellere tage en snak med dig og se hvor vi skal sætte ind for at løfte netop jeres side.