Søgeordsanalyse danner grundlaget

Det er vigtigt at man får lavet et grundig søgeordsanalyse af de søgeord, som kan have relevans for ens forretning – Ofte ligger mange af dem lige til højrebenet – Men nogle gange kan man finde guldkorn i analysen, som kan være med til at trække det hele et step op.

Find alle tænkelige søgeord

Der er mange muligheder for at finde søgeord og et hav af tools som kan hjælpe i arbejdet med at finde de bedste søgeord – Vi bruger disse som minimum:

https://ahrefs.com/keywords-explorer

https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/

Ahrefs bruger vi også til at gennemgå konkurrenters søgeord med. Når der er fundet en masse søgeord, som har relevans for jeres forretning, begynder man at sortere i dem og finde dem som giver mest mening og starte med at arbejde med dem.

Analysen stopper aldrig

Man skal hele tiden holde øje med sine søgeord, målretning og nye tendenser.

Tænk ikke altid volume

Ofte kan en søgeord med få søgninger have stor værdi, hvis de rammer helt præcist.